Dear Dharma friends,

I have the privilege and honour to follow His Holiness Gyalwa Karmapa and Shamarpa's guidance, and became a Buddhist monk in Bodhgaya in 2007. Subsequently I was given the task to set up and run the Bodhipath Buddhist center in Taichung in 2008, the aim of the center is to spread Buddha dharma teaching, learning the bodhisattva way by adopting the Bodhisattva's attitude, develop wisdom and practice to experience a clear and unobstructed nature of mind.

I have also started producing TV programs about Dharma teaching on Taiwan Dharma TV station since 2012, the topics cover teaching of Karma Kagyu lineage, Bodhicitta and other Dharma knowledge.


In 2013 I was assigned to be responsible for Dharma practice and teaching by Karmapa and Shamarpa in our new monastery in Hualian, Taiwan; from 2014 regular puja and events will be organised in both monasteries in Hualian and Taichung, including regular Nyongye practice (thousand arm chenrezig fasting program) White Tara Retreat as well as other retreat programs in the pipeline.


With pleasure I am producing these DVDs for distribution and sharing, I would appreciate any comment or feedback you might have for future improvement. In this trouble time we are most fortunate this auspicious teaching come to light, may the precious teachings radiate and flourish, may we bring forth our full effort together to work for a better future.

You are also welcome to visit our Google Blog: http:/bodhipath07.blogspot.com


2014年7月13日 星期日

第17世噶瑪巴於2014年6月30日,在新德里KIBI之正式講話

第17世噶瑪巴於2014年6月30日,在新德里KIBI之正式講話
第14世陛下夏瑪仁波切昆吉米龐確吉羅佐之捨報:給與噶瑪噶舉傳承一個心性上的信息。


朋友們!
佛教界正籠罩在晦暗當中。

藏傳佛教損失了此世的一位有諸多薪傳之持有人。此人即是第14世夏瑪仁波切,昆吉米龐確吉羅佐。

噶瑪噶舉失去了一位卓越的領袖及傳承持有者。

還有,我個人失去了我的老師 ,我精神上的父親。

我的一生皆在修行佛法,學習有關死亡的意義,以及我們如何運用如此的體悟與理解在生活中去實現。

然而,在失去夏瑪仁波切的實際體驗裡,是令我個人影響甚深的。我需要,我們都需要一些時間去傷悲,去專注我們的修行,還有在平和中一齊向前。

佛法蘊涵著大智與大悲。49天默哀時間,僅僅是其中的一個方式。

自然地、也是可以理解的,夏瑪仁波切的捨報,人人之情緒皆會受到深刻的影響,人人都會有很多不同的情緖。很多人會問,現在怎麼辦?接下來怎麼辦?以及對未來的害怕。我在此對大家呼籲:對未來,我們不需害怕。

在夏瑪仁波切的最後教導中說:你不需畏懼死亡,若你知道在死亡時如何修行。在生活中亦然。

只要我們專心於修行,保持住我們核心與內在的財富,至本來俱足的大智與大悲,是不需要害怕的。

我們在夏瑪仁波切之捨報事件中獲取殊勝的無常教法,此法闡釋出一切生命皆是無常。

無常是所有眾生,包括世尊所必修的一堂功課。

朋友們!尤其重要的是,生為修行者,不要由情緒操控著我們。此49天可以讓我們感傷,修行,與審視,去處理所發生的所有事物。這些事項必須是我們,包括我自己,應該要放的焦點。
於此刻與未來,我們皆應謹慎防治情緒所引發的念頭、言語和行為所生起的任何傷害或造成不必要的惡業。

故於此時,須要的是智慧與責任。

我們在此刻應當專注的是修行,並為了此生失去了偉大的導師而默默禱告。從仁波切的智慧與慈悲中學習,來平息自我的情緒,在安隱中持續向前。

在7月31曰,夏瑪仁波切之法體在加德滿都荼毗(火化)。我生為噶瑪巴有義務也是榮譽來主持典禮。參與者亦有此世代諸多傑出的導師。我們預計有數以萬計的信眾在尼泊爾,更有世界各地想來而不能來的信眾1。我向諸位保證,你們若專注的修行,對你自己真誠,此將會有極大的利益。我們藉由對夏瑪仁波切的一生,與他的教法,和迅速再來,以此三項作為禪修,我們將會超越了思維與時空的限制而連接在一起。

生為高位的菩薩,夏瑪仁波切將依據對一切眾生的慈悲心,以及利益他人之願力乘願再來。

讓我們為了一切有情的利樂祈禱和禪修,因慈悲而凝聚。

“大寶法王念誦遙呼上師祈禱文”(節錄)
上師憶念我 (三反)
具恩根本上師憶念我 三世諸佛之體性
佛所証言法之源 聖憎眾中之上首
根本上師憶念我 加持悲心大寶藏
二所成就之源流 行佛事業滿諸願
根本上師憶念我 師無量光憶念我(二反)